Venäjän rautatieuutisia

JSC ”Venäjän Rautatiet” – Uutisia 21.9.2004

lähde: www.rdz.ru. Suomennos Baltirail ry.

17. syyskuuta allekirjoittivat Berliinissä Venäjän Rautatiet valtionyrityksen pääjohtaja, Gennady Fadeev, ja Deutsche Bahn Ag:n hallituksen puheenjohtaja, Hartmut Medorn, yhteistyösopimuksen.

Osapuolet ilmoittivat aikomuksensa perustaa kaksi yhteishanketta. Matkustajapalvelussa Deutsche Bahn Ag ja Venäjän Rautatiet valtionyritys tulevat perustamaan yhtiön, joka operoi Berliini–Pietari matkailijajunaa. Deutsche Bahn Autozug GmbH ja Venäjän Rautatiet valtionyritys ovat perustajia.

Yhtiö tulee olemaan Venäjän lakien alainen ja rekisteröity Venäjällä Kaliningradissa. Deutsche Bahn Autozug GmbH omistaa osakkeista 49,5 % ja Venäjän Rautatiet valtionyritys 50,5 %. Deutsche Bahn Autozug GmbH:lla ja Venäjän Rautatiet valtionyrityksellä tulee olemaan yhtä suuret oikeudet tehtäessä päätöksiä käyttö- ja strategisissa asioissa.

Perustettava yhtiö kuljettaa matkustajia ylellisellä Talgo–tyyppisellä matkailijajunalla Berliinistä Pietariin Kaliningradin, Riikan, Tallinnan ja Vilnan kautta. Junaliikenne aloitetaan vuonna 2005.

Deutsche Bahn Autozug GmbH sijoittaa pääomapanoksena yhtiön vahvistettuun osakepääomaan Talgo–junan. Venäjän Rautatiet valtionyhtiö sijoittaa pääomapanoksena osuuttaan vastaavat rahavarat ja vastaa yhtiön valtionrekisteröintimaksuista. Kun yhtiö on perustettu se vastaa Talgo–junan kalustosta ja käytöstä.

Osapuolet laativat 1. joulukuuta mennessä luotavan yhtiön liiketoimintasuunnitelman ja perustamiskirjan.

Rahdin kuljettamisessa Deutsche Bahn Ag ja Venäjän Rautatiet valtionyritys luovat yhteishankkeen rahtimarkkinoille Itä-Aasia–Kiina– Venäjä–Länsi-Eurooppa –yhteydessä.

Uusi yhtiö tulee tarjoamaan kilpailukykyisiä rahtituotteita kansainvälisen kuljetuskorridoori 2:n varrella Euroopasta Venäjälle ja edelleen Itä-Aasian alueelle ja takaisin. Yhtiö valvoo kuljetuspalvelujen myyntiä ja tarjoaa tarvittavia lisäpalveluja (rahdin paikantamista, tullausta, varastointia ja muita palveluja).

Yritys ei tule omistamaan rakennuksia, rakennelmia, vetureita tai tavaravaunuja. Tarjotut tuotteet myydään markkinoille Venäjän Rautatiet valtionyritykse ja Deutsche Bahn Ag:n toimittamina. Yrityksen liiketoimintasuunnitelma ja perustamiskirja kehitetään joulukuun 1. päivään mennessä.

”Tämä sopimus asettaa Venäjän ja Saksan, lännen ja idän, yhteistyön korkealle laatutasolle”, sanoi Gennady Fadeev sopimusta allekirjoitettaessa. ”Olemme julistaneet matkailijajunan luomista niin pitkään, että nyt voimme lopultakin vahvistaa, että vuonna 2005 on matkailijoiden mahdollista matkustaa Berliinistä Pietariin korkeimmalla mukavuustasolla. Kommentiksi yhteistyöstämme rahdin kuljetuksessa voi todeta, että huomattavalle rahtivirtojen kasvulle on erinomaiset edellytykset käytettävissä Aasian ja Euroopan välillä. Tällä hetkellä perustamme ”venäläistä troikka” –yhteishanketta kaukoidän merenkulun kanssa, mikä vahvistaa asemaamme idässä. Deutsche Bahnilla ja herra Medornilla on lännessä hyvä asiamiesverkosto, missä jokainen tuntee hyvin myyjänsä ja ostajansa. On jo kauan tiedetty, että liikenne on tehokasta kun sillä ei ole rajoja. Tänä päivänä on konttijunien kulku todellisuutta poikki koko Euraasian, ja niinpä integroituminen Euroopan rataverkkoon on samalla integraatiota Euroopan Yhteisöön.”

”Vuosi sitten tapaamisessamme herra Fadeevin kanssa Jekaterinburgissa me keskustelimme mahdollisuudesta kaksinkertaistaa rautatien rahtisuorite Venäjän ja Saksan välillä”, lisäsi Hartmut Medorn. ”Tänä päivänä voin sanoa, että olemme luottavaisesti lähestymässä tuota tavoitetta.”

pandora pas cher pandora pas cher pandora pas cher pandora pas cher pandora pas cher pandora pas cher pandora outlet pandora outlet pandora outlet pandora outlet pandora outlet pandora outlet louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher louboutin pas cher peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet peuterey outlet moncler outlet woolrich outlet